Caféen i Støberiet
Om caféen
Caféen ligger på Støberiets 2. sal med indgang fra Blågårds Plads nr. 5. Der er adgang via trappe eller elevator.
Caféen er et 150 m2 stort lokale, hvor de ca. 30 km2 udgør opvaskerum, anretter-køkken og barområde. Caféen har lærred, projektor, lyd- og lysanlæg samt en lille lav scene. Den egner sig godt til fødselsdagsfester og selskaber, konferencer, filmforevisninger, koncerter, debat- og litteraturarrangementer mm.
Borde og stole kan sættes op til max 70 personer.
Der må max opholde sig 109 personer i lokalet. Ved siddende selskaber (med borde og stole) er der plads til 70 personer.
Priser og tider
- Søndag-torsdag kl. 9-22 (bookes på timebasis via www.bookbyen.dk): 480 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 2025 kr. pr. time (markedspris).
- Fredag og lørdag kl. 9-02 (bookes i det faste tidsrum kl. 9-02 via www.bookbyen.dk): 6000 kr. (takst-/kostpris) eller 11805 kr. (markedspris). Tillægspakke: 421 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 425 kr. pr. time (markedspris) kan tilkøbes for minimum 4 sammenhængende timer pr. booking.
Læs om de forskellige pristyper her.
Særligt vedrørende bookinger fredag og lørdag
- Når du booker Caféen fredag eller lørdag, har du adgang til lokalet i hele tidsrummet kl. 9-02. Der er kun adgang til lokalet i dette tidsrum.
- Ved selskaber og fester anbefaler vi altid, at du køber tillægspakken (421 kr. pr. time) for at have adgang til personale, udlejningsservice og teknisk udstyr. Hvis ikke du køber tillægspakken er du "alene hjemme" og har kun adgang til det, der allerede findes i lokalet.
- Slutrengøring er inkluderet i prisen.
- Larmende aktiviteter (fx musik) skal slutte senest kl. 01, og I skal være ude af lokalet senest kl. 02.
- Det er ikke muligt at købe forplejning gennem os – men du er velkommen til at medbringe selv.
Tillægspakke
Tillægspakken kan tilkøbes for 421 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 425 kr. pr. time (markedspris).
Tillægspakken dækker over:
- Personale til stede i huset (som en ekstra tryghed)
- Adgang til udlejningsservice (inden for det tilkøbte tidsrum)
- Mulighed for lån og brug af teknisk udstyr (teknisk specifikation følger).
Tillægspakken tilkøbes for minimum 4 sammenhængende timer pr. booking. Bestil via mail til stoeberiet@kk.dk.
Udlejningsservice består af tallerkener, bestik, kopper og glas til 60 personer. Desuden serveringsfade, mælkekander, vandkarafler, tagtøj, mm.
Fremvisning af lokalet
Hvis du er interesseret i at se Caféen og høre nærmere, er du meget velkommen forbi onsdage mellem kl. 14.30-16. Her vil der være en medarbejder til stede, som kan svare på spørgsmål og vise lokalet frem.
Bemærk at der ikke er fremvisninger på helligdage, i ferielukkede perioder, efterårsferien uge 42, vinterferien uge 7, 1. maj og 5. juni.
Sådan booker du
Du skal være oprettet som bruger på www.bookbyen.dk. Hvis du ikke allerede er oprettet, vælger du ”Ny bruger” på forsiden af bookbyen.dk og opretter dig der.
Booking søndag-torsdag: Lokalet bookes på timebasis kl. 9-22 direkte via bookbyen.dk.
Booking fredag og lørdag: Lokalet bookes hele dagen kl. 9-02 via bookbyen.dk. OBS: Tillægspakken bestilles via mail til stoeberiet@kk.dk senest tre uger før den bookede tid.
Når bookingen er gået igennem modtager du automatisk et bookingbevis på din mail samt en brugervejledning. Det er meget vigtigt, at du læser brugervejledningen og kontakter os minimum 5 hverdage før den bookede tid for at få udleveret den aktuelle dørkode og øvrig info om adgangsforhold.
Bemærk, at man kan kun kan booke 180 dage frem i tiden.
Aflysning og særlige forhold
Aflysningsfrister afhænger af den valgte aktivitetstype, hvis du skal have det fulde beløb tilbage.
- Møde: 8 dage før
- Konference: 30 dage før
- Selskaber og andre kategorier: 90 dage før
NB! Vi forbeholder os retten til at efterfakturere for eventuelle skader og mangler på lokalet og inventaret.
Regler når man lejer Caféen
- Man skal være fyldt 18 år for at leje lokalet. Ungdomsfester er ikke tilladt.
- Lejer må ikke videreudleje lokalet, herunder overdrage brugen af lokalet, til andre.
- Lejer skal selv være til stede under hele arrangementet.
- Lokalet må kun anvendes til den bookede aktivitetstype og må ikke ske i strid med lovgivning og offentlige forskrifter.
- Lejer er forpligtiget til at overholde Støberiets husorden samt reglerne her.
- Lejer må gerne medbringe egne mad- og drikkevarer.
- Lejer er erstatningsansvarlig for enhver skade på Caféen eller Støberiets øvrige areal, der forvoldes ved uforsvarlig adfærd af lejer selv eller personer, som lejer har givet adgang.
- Det er lejers ansvar, at der ikke opholder sig flere end 109 mennesker i lokalet.
- Der må ikke ryges på Støberiet. Al rygning foregår udenfor.
- Der er forbud mod at spille musik for åbne vinduer.
- Musik og anden larmende adfærd skal slukke senest kl. 01.
- Festen skal slutte senest kl. 01, og alle skal være ude af lokalet senest kl. 02, hvor alarmen går automatisk på.
- Brandveje og -døre skal holdes fri for passage, og der skal holdes en fri brandpassage på 1,3 meter fra flugtvejsdør til flugtvejsdør.
- Støberiet er ikke erstatningsansvarlig, såfremt Caféen ikke kan stilles til rådighed i henhold til det aftalte på grund af brand, vandskade, funktionssvigt i vand, varme, el og lign. Støberiet vil dog så vidt muligt forsøge at skaffe erstatningslokale, evt. i et andet kulturhus. I tilfælde af eventuelt ansvar uanset årsag, dækkes der ikke for indirekte tab og følgeskader, fx avancetab, formuetab, differencetab.
- Støberiet er ikke erstatningsansvarlig på grund af funktionssvigt, uanset årsagen hertil, ved anvendelse af udstyret – f.eks. køleskab, kaffemaskine mv. Anvendelse sker for lejers egen risiko.
- Støberiet er uden ansvar for lugt-, støj-, og lysgener, der evt. måtte hidrøre fra andre dele af kulturhuset.
- Vi forbeholder os retten til at efterfakturere for eventuelle skader og mangler på lokalet og inventaret.
Sådan afleverer du Caféen efter dit arrangement
- Caféen skal afleveres tilbage i samme stand som ved overtagelse.
- Det samme gælder evt. lån eller leje af udstyr, fx køleskab, borde, stole, musikanlæg og lignende.
- Det er lejerens ansvar, at pletter fra drikkevarer, tyggegummi og lignende er fjernet fra gulve, vægge, borde og stole.
- Hvis Caféen ikke afleveres i pæn stand, koster ekstrarengøringen 500 kr. pr. påbegyndte time og vil blive efteropkrævet.
Det skal du gøre
- Bordene vaskes og tørres af og sættes tilbage på vognen.
- Stolene rengøres for krummer, og pletter fra fx sodavand el. lignede vaskes og tørres af før de stables på stolevognene og sættes tilbage i depotrummet.
- Gulvene fejes, og de værste pletter tages op med klud (Støberiet sørger for at gulvet bliver vasket).
- Vinduer lukkes, lyses slukkes, og dørene smækkes efter jer.
Køkkenet
- Alle madrester, tomme flasker, pynt mv., fjernes.
- Køkkenborde, kaffemaskine, ovn og køleskab skal rengøres efter brug.
- Glas, bestik og porcelæn vaskes op, tørres og sættes på plads efter anvisning.
Affaldshåndtering
- Affaldet skal sorteres ligesom derhjemme, og alt skal være i poser/sække.
- Fyldte affaldssække sættes foran elevatoren på 2. sal.
Rigtig god fornøjelse i Caféen!
Ofte stillede spørgsmål
Vis alle
Kan jeg få adgang til lokalet aftenen eller dagen før?
Desværre nej. Du har kun adgang til lokalet i det tidsrum, du har lejet. Lokalet vil som oftest være i brug eller lejet ud til andre arrangementer både før og efter.
Hvor mange må der være i lokalet?
Der må max være 109 personer i lokalet. Med bordopsætning og stole er der max plads til 70 personer.
Hvornår kan jeg se/få fremvist lokalet?
Hvis du er interesseret i at se Caféen og høre nærmere, er du meget velkommen forbi på onsdage kl. 14.30-16, hvor en medarbejder fra Støberiet er til stede og kan fremvise og svare på generelle spørgsmål.
Bemærk at der ikke er fremvisninger på helligdage, i ferielukkede perioder (fx efterårsferie, vinterferie og juli måned), 1. maj og 5. juni.
Kan jeg købe drikkevarer/forplejning gennem Støberiet?
Nej, vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde forplejning. Du skal derfor selv arrangere og medbringe mad og drikkevarer. Der er to større køleskabe til rådighed i lokalet samt en ovn.
Hvordan er tilgængeligheden?
Lokalet ligger i Støberiet på Blågårds Plads 5, 2. sal. Der er adgang til lokalet via trappe eller elevator. Det er muligt at køre en bil helt frem til indgangen, men det er ikke lovligt at parkere. Ift. parkering henviser til vi p-huset i Blågårdsgade. Der findes også handicapparkeringspladser i Korsgade 27 eller Baggesensgade 28. Der er adgang til flere toiletter i lokalet, dog ingen handicaptoiletter.
Læs mere om tilgængelighed på godadgang.dk.
Hvad med rengøring?
Slutrengøring med gulvvask er inkluderet i prisen, men du skal feje, tørre beskidte flader af og rydde op efter dig selv.
Hvis Caféen ikke afleveres i pæn stand, koster ekstrarengøringen 500 kr. pr. påbegyndte time og vil blive efteropkrævet.
Skal jeg betale depositum?
Du skal ikke betale depositum, men vi forbeholder os retten til at efterfakturere ifm. skader på inventar eller lokalet.
Er det muligt at afspille musik?
Ja, vi har et minijack-hankabel, som kan bruges til af afspille lyd fra computer og telefon. Skal du bruge andet end mini-jack, bør du fx tage dit eget Apple-Lightning-stik til minijack-hunkabel med.
Bemærk, at musik skal slukke senest kl. 01, og alle vinduer skal være lukket, mens musikken spiller.
Hvad inkluderer udlejningsservice?
Vores udlejningsservice består af tallerkener, bestik, kopper og glas til 60 personer. Desuden serveringsfade, mælkekander, vandkarafler, tagtøj, mm.
Hvornår skal festen slutte?
Musikken skal slukke kl. 01, derefter har I en time til at rydde op, så I kan være ude af lokalet senest kl. 02.
Hvor må der ryges?
Al rygning skal foregå udenfor. Husk at vi har mange naboer tæt på, så vis hensyn og træk væk fra indgangsdøre og ud på de respektive pladser.
Hvordan skal lokalet efterlades?
Lokalet skal efterlades som modtaget. Efterlad ikke madvarer, service, skrald eller lignende. Du skal vaske op og stille service på plads, tørre borde og anvendte overflader i køkkenet af og feje gulvet.
Al medbragt mad, udstyr, skrald, mm. skal fjernes. Ligeledes skal al festudsmykning fjernes, inden du forlader lokalet.
Opvaskemaskinen tømmes og slukkes. Alt lys slukkes, og vinduer og døre lukkes.
Hvordan får jeg adgang til lokalet?
Når du har booket lokalet, modtager du en bookingbekræftelse med brugervejledning. Du skal herefter kontakte os på stoeberiet@kk.dk (minimum 5 hverdage før den bookede tid) for at få udleveret den aktuelle dørkode og øvrig info om adgangsforhold.