Salen i Støberiet
Om salen
Salen ligger på Støberiets 3. sal med indgang fra Blågårds Plads nr. 5. Der er adgang til lokalet via trappe eller elevator.
Salen er på 120 kvm og måler ca. 10 x 11,5 meter med en foyer på ca. 36 kvm i tilknytning til Salen. Salen kan mørklægges og har både spejle, lyd- og lysanlæg, lærred og projektor. Den er således multifunktionel og egner sig til såvel bevægelse, selskaber, seminarer, kulturarrangementer og konferencer. Der er adgang til borde og stole til 70 personer i lokalet.
Bemærk, at der ikke er adgang til køkkenfaciliteter eller rindende vand ud over på de tilstødende toiletter.
Der må max opholde sig 109 personer i lokalet. Ved siddende selskaber (med borde og stole) er der plads til 70 personer.
Priser og tider
- Søndag-torsdag kl. 9-22 (bookes på timebasis via www.bookbyen.dk): 480 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 2025 kr. pr. time (markedspris).
- Fredag og lørdag kl. 9-02 (bookes i det faste tidsrum kl. 9-02 via www.bookbyen.dk): 6000 kr. (takst-/kostpris) eller 11805 kr. (markedspris). Tillægspakke: 421 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 425 kr. pr. time (markedspris) kan tilkøbes for minimum 4 sammenhængende timer pr. booking.
Læs om de forskellige pristyper her
Særligt vedrørende bookinger fredag og lørdag
- Når du booker Salen fredag eller lørdag, har du adgang til lokalet i hele tidsrummet kl. 9-02. Der er kun adgang til lokalet i dette tidsrum.
- Slutrengøring er inkluderet i prisen.
- Ved selskaber og fester anbefaler vi altid, at du køber tillægspakken (421 kr. pr. time) for at have adgang til personale og teknisk udstyr. Hvis ikke du køber tillægspakken er du "alene hjemme" og har kun adgang til det, der allerede findes i lokalet.
- Larmende aktiviteter (fx musik) skal slutte senest kl. 01, og I skal være ude af lokalet kl. 02.
- Det er ikke muligt at købe forplejning gennem os – men du er velkommen til at medbringe selv. Bemærk, at der ikke er adgang til køkkenfaciliteter i Salen.
Tillægspakke
Tillægspakken kan tilkøbes for 421 kr. pr. time (takst-/kostpris) eller 425 kr. pr. time (markedspris) og dækker over:
- Personale til stede i huset (som en ekstra tryghed)
- Mulighed for lån og brug af teknisk udstyr (teknisk specifikation følger).
Tillægspakken tilkøbes for minimum 4 sammenhængende timer pr. booking. Bestil via mail til stoeberiet@kk.dk.
Fremvisning af Salen
Hvis du er interesseret i at se Salen og høre nærmere, er du meget velkommen forbi onsdage mellem kl. 14.30-16. Henvend dig på 2. sal. Her vil der være en medarbejder til stede, som kan svare på spørgsmål og vise lokalet frem.
Bemærk at der ikke er fremvisninger på helligdage, i ferielukkede perioder, efterårsferie uge 42, vinterferie uge 7, 1. maj og 5. juni.
Sådan booker du
Du skal være oprettet som bruger på www.bookbyen.dk. Hvis du ikke allerede er oprettet, vælger du ”Ny bruger” på forsiden af bookbyen.dk og opretter dig der.
Booking søndag-torsdag: Lokalet bookes på timebasis kl. 9-22 direkte via bookbyen.dk.
Booking fredag og lørdag: Lokalet bookes hele dagen kl. 9-02 via bookbyen.dk. OBS: Tillægspakken bestilles via mail til stoeberiet@kk.dk senest tre uger før den bookede tid.
Når bookingen er gået igennem modtager du automatisk et bookingbevis på din mail samt en brugervejledning. Det er meget vigtigt, at du læser brugervejledningen før din booking og kontakter os minimum 5 hverdage før den bookede tid for at få udleveret den aktuelle dørkode og info om adgangsforhold.
Bemærk, at man kan pt. max booke frem til 30. juni 2025. Vi åbner for bookinger for 2. halvår 2025 d. 28. februar 2025.
Aflysning og særlige forhold
Aflysningsfrister afhænger af den valgte aktivitetstype, hvis du skal have det fulde beløb tilbage.
- Møde: 7 dage før
- Konference: 30 dage før
- Selskaber og andre kategorier: 90 dage før
NB! Vi forbeholder os retten til at efterfakturere for eventuelle skader og mangler på lokalet og inventaret.
Regler når man lejer Salen
- Man skal være fyldt 18 år for at leje lokalet. Ungdomsfester er ikke tilladt.
- Lejer må ikke videreudleje lokalet, herunder overdrage brugen af lokalet, til andre.
- Lejer skal selv være til stede under hele arrangementet.
- Lokalet må kun anvendes til den bookede aktivitetstype og må ikke ske i strid med lovgivning og offentlige forskrifter.
- Lejer er forpligtiget til at overholde Støberiets husorden samt reglerne her.
- Lejer må gerne medbringe egne mad- og drikkevarer.
- Lejer er erstatningsansvarlig for enhver skade på Salen eller Støberiets øvrige areal, der forvoldes ved uforsvarlig adfærd af lejer selv eller personer, som lejer har givet adgang.
- Det er lejers ansvar, at der ikke opholder sig flere end 109 mennesker i lokalet.
- Der må ikke ryges på Støberiet. Al rygning foregår udenfor.
- Der er forbud mod at spille musik for åbne vinduer.
- Musik og anden larmende adfærd skal slukke senest kl. 01.
- Festen skal slutte senest kl. 01, og alle skal være ude af lokalet senest kl. 02, hvor alarmen går automatisk på.
- Brandveje og -døre skal holdes fri for passage, og der skal holdes en fri brandpassage på 1,3 meter fra flugtvejsdør til flugtvejsdør.
- Støberiet er ikke erstatningsansvarlig, såfremt Salen ikke kan stilles til rådighed i henhold til det aftalte på grund af brand, vandskade, funktionssvigt i vand, varme, el og lign. Støberiet vil dog så vidt muligt forsøge at skaffe erstatningslokale, evt. i et andet kulturhus. I tilfælde af eventuelt ansvar uanset årsag, dækkes der ikke for indirekte tab og følgeskader, fx avancetab, formuetab, differencetab.
- Støberiet er ikke erstatningsansvarlig på grund af funktionssvigt, uanset årsagen hertil, ved anvendelse af udstyret – f.eks. køleskab, kaffemaskine mv. Anvendelse sker for lejers egen risiko.
- Støberiet er uden ansvar for lugt-, støj-, og lysgener, der evt. måtte hidrøre fra andre dele af kulturhuset.
- Vi forbeholder os retten til at efterfakturere for eventuelle skader og mangler på lokalet og inventaret.
Sådan afleverer du Salen efter dit arrangement
- Salen skal afleveres tilbage i samme stand som ved overtagelse.
- Det samme gælder evt. lån eller leje af udstyr, fx køleskab, borde, stole, musikanlæg og lignende.
- Det er lejers ansvar, at pletter fra drikkevarer, tyggegummi og lignende er fjernet fra gulve, vægge, borde og stole.
- Hvis Salen ikke afleveres i pæn stand, koster ekstrarengøringen 500 kr. pr. påbegyndte time og vil blive efteropkrævet.
Det skal du gøre
- Bordene vaskes og tørres af og sættes tilbage i depotrummet.
- Stolene rengøres for krummer, og pletter fra fx sodavand el. lignede vaskes og tørres af før de stables på stolevognene.
- Gulvene fejes, og de værste pletter tages op med klud (Støberiet sørger for at gulvet bliver vasket).
- Vinduer lukkes, lyses slukkes, og dørene smækkes efter jer.
Affaldshåndtering
- Affaldet skal sorteres ligesom derhjemme.
- Fyldte affaldssække sættes foran elevatoren
Rigtig god fornøjelse i Salen!